Aż jednak trzecia z nas jest gotowa kupić produkty na rzecz osób potrzebujących podczas zbiórki żywności w sklepach za 11-20 zł, a prawie jedna czwarta 21-50 zł! 74 proc. respondentów deklaruje udział w zbiórce żywności. To najnowsze przedświąteczne wyniki badań hojności Polaków przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności. Zaprezentowano je we wtorek na spotkaniu, na którym Banki Żywności zainaugurowały jubileuszową 20. Świąteczną Zbiórkę Żywności. Odbędzie się w dniach 25-27 listopada w setkach sklepów w całym kraju.

– Co oznacza dla nas ten jubileusz? To, że się udało. Zbiórka stała się tradycją, rytuałem pomagania. I przez to czujemy się bardzo zobowiązani, bo ludzie nam zaufali, otworzyli przed nami serca – podkreśla Marek Borowski, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności. – To co najważniejsze w zbiórce to możliwość podzielenia się z potrzebującymi tym, co kupujemy. Ten odruch dzielenia się jest czymś najpiękniejszym i najbardziej naturalnym – dodaje.

Wyniki badań są niezwykle ciekawe, ponad jedna trzecia respondentów jako wspaniały prezent świąteczny wskazuje słodkie upominki. Co w opinii badanych nadaje świętom niepowtarzalnego smaku? Przede wszystkim karp smażony (45 proc.), barszcz czerwony (41 proc.) i pierogi (39 proc.).

Na wtorkowe spotkaniu w Warszawie (Smolna 8 Studio) znani kucharze przynieśli własne potrawy. Aneta i Jan Kuroniowie, Grzegorz Łapanowski, Karol Okrasa, Tomasz Jakubiak i Maciej Wawryniuk otrzymali jedno zadanie: zaprezentować to, co ich zdaniem sprawia, że święta są wyjątkowe. Na stole pojawiły się barszcz czerwony, śledzie, ciasteczka korzenne, sałatka i ciasto.

Wszystkie szczegóły na temat Banków Żywności oraz Świątecznej Zbiórki Żywności czekają na stronie www.bankizywnosci.pl. Można tam znaleźć też listę sklepów, w których będzie prowadzona zbiórka.

Banki Żywności i ich całoroczną działalność można wesprzeć również wysyłając charytatywny SMS o treści POMAGAM na numer 73265 koszt 3 zł + VAT.

W tym roku partnerami strategicznym Świątecznej Zbiórki Żywności jest producent ziół i przypraw marki Kamis – firma McCormick Polska. Partnerami Jubileuszowymi są Lidl i Tesco oraz Saatchi & Saatchi.

O Bankach Żywności:

Banki Żywności to organizacje, która nie tylko budują system lepszego wykorzystania żywności, by służyła także osobom najbardziej potrzebującym, ale prowadzą również kampanie, które przekonują Polaków do tego, jak łatwo jest nie marnować pieniędzy, nie wyrzucać jedzenia i oszczędzać je także dla innych.

Partnerzy

O McCormick Polska:

Firma jest obecna w Polsce od 2011 roku. Jej główna siedziba znajduje się w Stefanowie. McCormick Polska zatrudnia 800 osób. Firma jest krajowym liderem w ilości sprzedaży na rynku przypraw i musztard, które oferuje pod markami KAMIS i Galeo.

Od 2012 roku McCormick Polska jest Partnerem Strategicznym Świątecznej Zbiórki Żywności. W zeszłym roku firma McCormick Polska oraz Federacja Polskich Banków Żywności rozpoczęły realizację programu „Kulinarnie mocni”, w ramach którego edukują na temat doboru odpowiednich przypraw i ziół dla wydobycia oraz podkreślenia głębi smaku potraw złożonych z podstawowych składników. W kwietniu 2013 r. firma została wyróżniona nagrodą im. Jacka Kuronia przyznawaną przez Federację Polskich Banków Żywności, jako „Darczyńca roku 2012”.

O Lidl:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10.000 sklepów tej marki, a w Polsce 600.

Każdego roku Lidl Polska włącza się w zbiórki Banków Żywności w okresie Wielkanocnym oraz przed Świętami Bożego Narodzenia. Jesteśmy dumni, że każda wspólna zbiórka Lidla i Banków Żywności to ok. 200 zaangażowanych sklepów i kilkadziesiąt ton żywności zebranej dzięki zaangażowaniu klientów. Po więcej informacji zapraszamy na stronę www.lidl.pl

O Tesco:

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z ponad 400 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia ok. 28 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 3000 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza 5 milionów klientów.

Tesco Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności już od 2000 r., włączając się co roku wraz ze swoimi klientami w ogólnopolskie zbiórki żywności. W 2013 r. firma rozpoczęła swój autorski program przekazywania nadwyżek żywności ze sklepów do lokalnych Banków Żywności. Przez pierwsze trzy lata trwania programu, przekazanych zostało 2800 ton żywności.